• Bericht auteur:
  • Berichtcategorie:Uncategorized


Kleur je logo!

Wanneer we denken aan logo’s, denken we vaak aan die knallende kleuren die onze aandacht grijpen. Maar wist je dat die kleuren meer doen dan alleen maar mooi zijn? Ze hebben superkrachten!

Emoties en magie

Kleuren zijn als toverstokjes voor emoties. Rood laat je hart sneller kloppen van passie, terwijl blauw je geruststelt met een gevoel van vertrouwen. Bij het creëren van een logo, moet je nadenken over welke emoties je wilt oproepen. Een goed logo is als een magische spreuk die de juiste sfeer voor jouw merk neerzet!

Identiteit met een kwikslag

Kleuren helpen ook bij het vormgeven van de persoonlijkheid van een merk. Denk aan het geel van McDonald’s, dat bruist van energie en blijheid, of het groen van Starbucks, dat fluistert over natuur en duurzaamheid. Als je dezelfde kleuren blijft gebruiken in alles wat je doet, wordt je merk als een ondeugende kabouter die altijd herkenbaar is!

Logo Thee met een Verhaal

Een betoverend verhaal

Kleuren kunnen ook met je merk meegroeien. Bedrijven zoals Google en Pepsi hebben in de loop der jaren stiekeme kleurtrucjes gebruikt om hun verhaal en waarden aan te passen. Zo blijven ze fris en hip, net als een betoverende goochelaar!

Kortom, kleuren in logo’s zijn als toverdrankjes. Ze wekken emoties op, geven merken persoonlijkheid, overbruggen culturele grenzen, geven je een voorsprong op de concurrentie en laten je merk evolueren als een sprookje. Dus, als je een logo ontwerpt, denk dan aan de magie van kleuren – ze kunnen het verschil maken tussen een gewoon logo en een logo dat de harten van je publiek verovert! 🎨

logo de Schat van Emil

Nog enkele voorbeelden van logo's

153981176_1221113671619858_1326365842769880391_n